reklama

Produktívny september - tipy a triky!

Na tento týždeň nemám pre vás „challenge“ ale skôr tipy a triky na produktivitu, ktoré ja sama využívam a veľmi sa mi osvedčili pri uponáhľanom živote študent-pracujúci človek. Bez omáčok, poďme na to!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
  1. Upratať si stôl – znie to jednoducho, no u mňa to platí na 100%. Ak mám neporiadok na stole, nechce sa mi pracovať (alebo je to len výhovorka?). Hovorí sa, že poriadok na stole znamená aj poriadok v hlave. Či si stôl upracete na konci dňa pred odchodom domov, alebo ráno pri rannej káve v práci je už na vás. Základ je pracovať za uprataným stolom, kde všetko má svoje miesto.

    neporiadok
    neporiadok (zdroj: katarina siskova)

     

  2. Pomodoro technika – tiež vám napadla pri slove pomodoro pizza? :) No pri tejto technike nejde o jedlo ale o time management. Pomodoro technika je založená na intervaloch 25minút/5minút. To znamená, že na 25 minút sa úplne sústredíte na prácu (alebo učenie) a 5minút „oddychujete“. Podstata „pomodora“ vyplýva z toho, že človek sa dokáže plne sústrediť len istú dobu. Ak človek pracuje resp. sa sústreďuje na istú vec dlhšie, je menej sústredený a tak isto produktívny. Ja som túto techniku využila hlavne pri učení sa na štátnice a veľmi sa mi osvedčila.

Pomodoro
Pomodoro (zdroj: https://www.mindenmegtanulhato.hu/wp-content/uploads/2015/08/pomodoro.jpg)
  1. Cviky na chrbát – tento bod trošku súvisí s predošlým ale každý rok sa viac a viac ľudí sťažuje na bolesti chrbta. Bohužiaľ, je to už „normálne“. Sedavý typ zamestnania, k tomu aj nesprávne sedenie či nosenie ťažkých kabeliek prípadne tašiek s notebookmi na jedno rameno. Ak chcete vyskúšať pomodoro techniku, tak skúste takto zdravo! Počas vašej 5min pauzy si zacvičte cviky na chrbát. Aj týchto 5 minút (za predpokladu, že pracujete len 30 minút, ak budete tento kolobeh opakovať 4x môžete mať spolu 20 minút prestávok) dokáže zázraky. Za 5 minút oddychu (či 20 minút pri opakovaní) stihnete pár cvikov na chrbát, ktoré vám môžu pomôcť pri bolestiach. Tu nájdete pár linkov, kde máte popísané cviky.

https://www.kupeledudince.sk/novinky/pat-minut-10-cvikov-pre-moju-chrbticu

https://profy.sk/tieto-cviky-v-praci-vam-zachrania-chrbticu/

https://style.hnonline.sk/gastro/522268-bolest-chrbta-v-kancelarii-tieto-cviky-vas-zachrania

  1. Meditácia – možno to znie pre niekoho vtipne ale meditácia je vec, ktorá mi veľmi pomohla. A teraz nemyslím meditáciu keď robím ohmmm a sedím v tureckom sede pri sviečkach a rozvíjam čakry (alebo čakre?). Meditácia môže vyzerať pre každého inak – pokojná prechádzka so psom, ranná 5 minútová jóga či posedenie v obľúbenom kresle pri šálke čaju resp. kávy pri úplnom tichu. Ide o to, že si zatriedite myšlienky a spomalíte tento urýchlený svet. Aj keď nemáte žiaden problém, ktorý vás trápi, aj tak si nájdite tých 5minút na „vypnutie“. Meditácia má mnoho benefitov ako napr. vyššia sústredenosť či produktivita ba dokonca dokáže pomáhať pri psychických problémoch ako sú depresie či úzkostné stavy.

    meditacia
    meditacia (zdroj: https://www.mandae.com.br/blog/wp-content/uploads/2015/08/woman-meditating-ocean.jpg )

Dúfam, že vám tieto tipy a triky aspoň trošku pomohli :) 

Katarína Sisková

Katarína Sisková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahojte, som mladé dievča pôvodom z východu no srdcom Bratislavčan. Študujem marketing, čo je aj moja vášeň :) Okrem toho rada píšem články a zaujímajú ma sociálne siete. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu